De kracht van externe reviews
Externe reviews, de ene ervaart ze als een vloek, de andere als een zegen. Toch kunnen reviews heel waardevol zijn voor jouw bedrijf, als je er op een constructieve manier mee aan de slag gaat. Heel veel mensen die op het punt staan om een product of dienst aan te kopen, gaan eerst de ervaringen van vroegere klanten online opzoeken. Gebruik bedrijfsreviews als een krachtige tool om de waardering van jouw bedrijf te verbeteren en zo meer en waardevolle klanten aan te trekken.
Wat zijn de voordelen?
Als jij goede producten en diensten kan aanbieden met een klantvriendelijke service, krijg je steeds meer tevreden klanten. Als die klanten dan ook nog eens hun tevredenheid online gaan uiten door middel van bedrijfsreviews, helpen zij jou als het ware aan meer klanten. Mensen die een aankoop overwegen en mooie feedback over het bedrijf vinden, zullen veel sneller geneigd zijn om effectief tot aankoop over te gaan.
Wist je trouwens dat hoe meer reviews jou bedrijf krijgt, hoe hoger je komt te staan in Google? Ook dit is een bijzonder krachtige marketingtool, je levert een goede service en jouw klanten maken hiervoor reclame voor een breed publiek.
Hoe ga je om met externe reviews?
Het hoeft niet gezegd te worden dat een positieve review een voldaan en trots gevoel geeft terwijl een negatieve review eerder een wrang gevoel nalaat. Toch kun je met beiden actief aan de slag.
Uit de positieve bedrijfsreviews leer je wat jouw klanten als sterke punten ervaren en kun je die extra in de kijker zetten. De negatieve bedrijfsreviews daarentegen leren je veel, je komt zo namelijk te weten wat de eventuele verbeterpunten zijn en bovendien heb je hiermee een manier gevonden om ontevreden klanten op te sporen. Kun je met die ontevreden klant tot een aanvaardbaar compromis komen, dan heb je een tevreden klant gewonnen.
De kracht van externe reviews is veel groter dan je zou denken. Zie ze dus niet langer als een noodzakelijk kwaad, maar haal er inspiraties, sterktes en verbeterpunten ui.