Haal meer uit jouw website door een Configurator 3D te implementeren

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar meer klanten, meer verkopen en meer tevreden klanten. In de huidige maatschappij is dat soms lastig, want er is zo ontzettend veel aanbod. Het is daarom belangrijk dat je zorgt dat je je onderscheid van andere ondernemingen en aanbieders. Maar hoe doe je dat nog? Een van de mogelijkheden is om meer uit je website te halen. Dit kun je doen door met de technologie mee te gaan en een Configurator 3D erin te implementeren. Het is namelijk tegenwoordig een grote toegevoegde waarde, nu zelfs na de pandemie mensen liever online shoppen dan in de winkelstraten. Hieronder lees je hoe je met deze configurator meer uit jouw website kan halen en onderaan de streep meer winst kan draaien. 

Bezoekers gaan sneller over tot een aankoop en sturen minder producten retour

De grootste kern van het implementeren van een Configurator 3D is dat klanten sneller en makkelijker een keuze kunnen maken. Doordat hun keuze beter aansluit op hun wensen en uiteindelijk minder snel tegenvalt, worden er ook minder producten geretourneerd. Dit levert een klant op die meer tevreden is, maar het zorgt er ook voor dat jij minder kosten hebt aan het verwerken van geretourneerde artikelen. Eigenlijk dus een win-win situatie voor zowel jou als voor de (potentiële) klant.

Jouw bezoekers kunnen namelijk met de Configurator 3D hun producten helemaal zelf samenstellen. Het voordeel is dat ze hierdoor alle kleuren kunnen uitproberen, het product van alle kanten kunnen bekijken en het gepersonaliseerde product ook eenvoudig in hun winkelwagen droppen. Dat voorkomt fouten bij handmatige invoeren, dat scheelt tijd en dat maakt ook dat je niet per se de klant in de winkel hoeft te bedienen. Je zou bijna kunnen denken dat het een winkel overbodig maakt. 

Een Configurator 3D wordt steeds mooier en beter

Doordat de technologie nergens stil staat en dus ook bij de Configurator 3D niet zorgt het ervoor dat de weergave op het scherm van het device van de klant steeds realistischer wordt. Voorheen werden er wel configurators aangeboden waarbij je een indicatie kreeg van het product, maar door de ontwikkelingen worden op bijvoorbeeld houtproducten al enkele jaren de nerven weergegeven. Dit geeft een realistischer beeld en maakt de ervaring van de klant fijner. De laatste ontwikkeling is bump-mapping waarbij niet alleen de nerf op zichzelf wordt weergegeven maar er ook diepte wordt verwerkt in de producten en de structuur, waardoor je ook een reliëf of stofstructuur kan zien. Door deze upgrade van de Augmented Reality technologie krijgt de klant zo’n realistisch beeld het langskomen in de winkel vrijwel geen toegevoegde waarde meer heeft.

Eigenlijk houdt het dus in dat een Configurator 3D ervoor zorgt dat de klant makkelijker een product kan bestellen, tevredener is over het product, je een vermindering ziet van retourproducten, maar jij ook meer kosten kan besparen voor zowel het verwerken van retourproducten alsmede het beperken van je winkeloppervlakte en locaties. Er is eigenlijk geen reden te bedenken om niet deze technologie te implementeren.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *